پوکت و جاذبه هایش

  • 0

پوکت و جاذبه هایش

دسته بندی: پوکت و جاذبه هایش

پوکت با نام مروارید دریای آندامان نیز شناخته می شود و به سبب سواحل زیبای خود و غواصی در آب های شفاف آن شهرت دارد.بیش از نیمی از این جزیره را جنگل فرا گرفته و از شمال تا جنوب آن کوه هایی کشیده شده اند.نام پوکت از واژه ای مالزیایی به معنای کوه یا تپه گرفته شده زیرا از دور به این شکل به نظر می رسد.پوکت بزرگترین جزیره تایلند ومهم ترین استراحتگاه برای تعطیلات در تایلند و آسیاست.در شمال این جزیره فرودگاه بین المللی آن قرار دارد که دسترسی به آن را ممکن ساخته است. بهترین سواحل جزیره پوکت در کناره غربی آن قرار دارند و پاتونگ Patong و کارون Karon از جمله معرف ترین و محبوب ترین این سواحل به شمار می روند. ساحل پاتونگ بسیار وسیع و طولانی است و اغلب مراکز خرید پوکت در آنجا قرار دارند.پوکت که دارای ۳۰ درصد جمعیت مسلمان است، در سال های اخیر همراه با سامویی،در میان ده جزیره محبوب آسیا شناخته شده است.شهر پوکت پیش از میلاد مسیح کشف شده و بطلمیوس، جغرافیدان یونانی،در قرن سوم پس از میلاد به آن اشاره کرده است.پوکت همواره به دلیل منابع غنی خود مورد توجه تاجران و سیاحان از سراسر دنیا بوده است.زمانی که گردشگری تایلند نخستین بار مطرح شد، پوکت از اولین نقاط این کشور بود که با طبیعت زیبای خود میزبان گردشگران شد.پوکت بزرگترین جزیره تایلند است که در اقیانوس هند و در ۸۶۷ کیلومتری بانکوک قرار دارد. این جزیره که شهرت و ثروت خود را در ۵ قرن گذشته از طریق استخراج قلع به دست آورده، اکنون تبدیل به قطب گردشگری مهمی در تایلند شده که با سواحل زیبای خود بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جذب می کند.حدود ۷۰ درصد این جزیره کوهستانی است و اغلب اوقات شاهد وزش بادهای موسمی است که هوایی گرم و مرطوب به این جزیره داده اند. دارای دو فصل خشک و بارانی است، از می تا اکتبر فصل باران و از نوامبر تا آوریل فصل خشک است که دمای هوا در آن زمان کم می شود.( ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد)با وجود اینکه از اوایل دهه ۸۰،گردشگران اصلی ترین درآمد سواحل غربی این جزیره را تشکیل داده اند ولی در عین حال کشاورزی، صید ماهی و میگو و همچنین صید مروارید کماکان از مهمترین مشاغل مردم این جزیره به شمار می آیند.

فیل سواری
علاقه مندان به فیل سواری، در جزیره پوکت نوعی متفاوت از سواری را بر روی این حیوان عظیم الجثه در جنگل تجربه می کنند. این سواری یکی از پر طرفدارترین فعالیت هایی است که گردشگران انجام می دهند زیرا در هنگام سواری آرام خود، از زیبایی های طبیعت بکر نیز در طول راه لذت می برند.

معبد Chalong
این معبد زیبا ترین معبد پوکت می باشد که اخیرا” بازسازی شده است و با شهر ۸ کیلومتر فاصله دارد.دلیل شهرت آن وجود مجسمه تمثال بودا میباشد که در غربی ترین نقطه سالن معبد قرار گرفته. این معبد را میتوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری پوکت نامید.در این معبد مجسمه های دیگری از بودا و بتکده های بزرگ که شامل استخوانهای تراشیده بودای اعظم هستند و همچنین انجام نماز و عبادت های موزون کاهنان زن مورد توجه گردشگران است. این معبد یکی دیگر از دیدنیهای پوکت تایلند میباشد.
جزیره Phi Phi
این جزیره یکی از زیباترین جزایر گرمسیری در جهان و یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی تایلند است. سراسر جزیره پی پی صخره های آهکی، سواحل شنی و غار های پنهان قرار دارند و از پوکت روزانه برای آن قایق می روند. پی پی که در ۴۸ کیلومتری پوکت واقع شده، در کل شش جزیره را شامل می شود ولی دو جزیره اصلی آن، پی پی کوچک Phi Phi Lei و پی پی بزرگPhi Phi Don هستند که جزیره کوچک ساکن ندارد اما ساکنان جزیره بزرگ را مسلمانانی از جنوب تایلند تشکیل می دهند. اصلی ترین جاذبه پی پی کوچک، غار بزرگی به نام Viking Cave و به مساحت ۳.۲ کیلومتر مربع است که نام آن را از نقش های روی دیوار غار گرفته اند. بخش های جنوبی این جزیره به سبب وجود مرجان و عمق زیاد، برای غواصی بسیار مناسب است. مجموع مساحت آنها ۴۲ کیلومتر مربع است و یکی از بارزترین ویژگی های آن هم این است که هیچ وسیله نقلیه موتوری در آن وجود ندارد! بهترین زمان برای سفر به پی پی نیز از ماه نوامبر تا فوریه است زیرا در این زمان دریا آرام است. سفر با قایق پارویی Kayaking و صخره نوردی Rock Climbing نیز از دیگر جاذبه های موجود در این جزیره هستند
قایق سواری در تندآب
قایق سواری در تنداب یکی از محبوب ترین و معروف ترین سرگرمی هایی پوکت است. گردشگران و مسافران تور تایلند زمانی که با قایق بادی مسیر ۴ کیلومتری را از بین جنگل ها عبور می کنند، یکی از پر ماجراترین و مفرحترین ساعت های خود را سپری میکنند. بهترین زمانی که برای این کار مناسب است در فصل بارندگی یعنی از ژوئن تا نوامبر میباشد.

فانتاسی شو
در ساحل کامالا از بهترین دیدنی های تایلند و بزرگترین نمایشی است که در این جزیره برگزار می شود.نمایش طناب و بند بازی، اجراهای گروهی با فیل ها و سایر حیوانات و همچنین اجرای نمایش های داستانی، آمیزه ای از سنت و خیال که برای شما شبی یاد ماندنی را رقم خواهد زد.فانتاسی شو از بهترین تفریحات پوکت به شمار می رود که جذاب و دیدنی، فوق العاده تاثیر گذار و مفرح می باشد. و یکی از بزرگ ترین نمایش هایی است که در آسیا برگزار می شود و بازی ها و سرگرمی های متنوع و فروشگاه های متعدد، کاخ فیل ها، حیات وحش دیدنی، و رستوران ها و دکه های فست فود در این مکان یافت می شود. که با وجود ساختمان ها و معماری بی نظیر آن، فروشنده های حرفه ای، و فیل های سیرک فرز و زرنگ، یکی از بهترین های تایلند می باشد.و بزرگترین پارک فرهنگی به شمار می رود.در این منطقه روستایی فروشگاه های بسیار متنوع وجود دارد که تی شرت، لباس شنا و جواهرات را به فروش می رسانند. و بازی های کارناوال فیل سواری و رستوران های بسیاری در آنجا وجود دارد. در این نماشگاه همه چیز برای تفریح و سرگرمی و غذاهای لذیذ تایلندی برای شما مهیاست. بهتر است حتی یک ثانیه از این تفریحات را از دست ندهید! برای راحتی میهمانان و گردشگران در هر نقطه از این منطقه تاکسی سرویس ها و خدمه مهربان منتظر خدمت رسانی می باشند. در فانتاسی شو پوکت علاوه بر رستوران، کاخ فیل ها، تاتر جادوئی و کاخ صدساله، معبد آنگکور نیز بسیار زیبا و تاثیرگذار می باشد.
در سالن رستوران گلدن کیناره، ۴۰۰۰ صندلی برای میهمانان وجود دارد و بنابراین شما برای یافتن جای نشستن به دردسر نمی افتید. ۲ تا از بوفه ها در این رستوران ترکیبی از غذاهای بین المللی و تایلندی را سرو می کنند در حالی که منوی غذای آن را بروی میز ورودی خواهید یافت. قبل از غذا فنجان قهوه و پس از آن دسری خوشمزه برای شما سرو می شود. قبل از شروع نمایش که از بهترین دیدنی های پوکت می باشد، شما دائما در حال تفریح و سرگرمی هستید که متوجه گذر زمان نمی شوید. همچنین در کنار ساحل بازی های مختلفی برای سرگرم نمودن کودکان فراهم آمده است. از فروشگاه های این منطقه سوغاتی و یادگاری های جالبی را می توان تهیه نمود. از نمایشگاه لباس و عکس سنتی تایلند نیز دیدن کنید.
قبل از ورود وسایل شما بازرسی می شود و سپس به سالنی بزرگ با بازیگران و بچه فیل ها و ببرهای زیبا راهنمایی می شوید. و در صورت تمایل از شما عکس گرفته می شود و البته هزینه آن باید پرداخت شود. سالن تاتر راس ساعت ۲۰٫۳۰ باز می شود و نیروهای امنیتی ، تماشاگران را به طرف صندلی هایشان هدایت می کنند. مهم ترین مسئله شور و هیجان بسیار زیاد این تاتر جذاب می باشد که پیر و جوان را متحیر می سازد. این سالن هر روزه به جز پنج شنبه ها از ساعت ۱۷٫۰۰ الی ۲۳٫۳۰ باز می باشد. درها راس ساعت ۲۱٫۰۰ بسته می شود. صحنه تاتر بزرگ و بسیار مهیج می باشد.فضای سالن با دودو و نور و رقص سنتی تایلند شما را شگفت زده می کند. علاوه بر فیل ها در این نمایش از بز، خروس و گاو وحشی و پرندگان نیز استفاده می شود


پاسخ دهید

توجه توجه

تور ویژه

Photo Gallery

تاريخ شمسي