ویزای شینگن

  • 0

ویزای شینگن

دسته بندی: ويزاي شينگن

اخذ ویزای شینگن خود را  به ما بسپارید.ما در تمام این مسیر همراه شما هستیم.

اگر از  یک کشور حوزه شينگن (مثلاً فرانسه)  موفق به اخذ ویزای شینگن شوید، می تواند پس از ورود به آن کشور، در مدت زمان اعتبار ویزا   از سایر کشورهای عضو شنگن نيز ديدن نمايد .

کشورهای محدوده شنگن :

عبارتند از : بلژیک، دانمارک، سوئد، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، ایتالیا، اسپانیا، ایسلند، لتونی، لوکزامبورگ، لیتوانی، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلوانی، چک، آلمان، مجارستان و اتریش.

لازم به ذکر است علاوه بر کشورهای فوق،  کشورهاي  استونی، اسلواکی، اسلوونی، جمهوری چک،  لتونی، لهستان، لیتوانی، مالتا و مجارستان که در می ۲۰۰۴ به عضویت اتحادیه در آمده اند موظف هستند مقررات شنگن را در قوانین ورود و خروج خود وارد نمایند.

ویزای شنگن :

ویزای شینگن دارای چهار نوع مختلف است که در خود ویزا از طریق چهار حرف الفبائی انگلیسی (A,B,C,D ) مشخص می شود.

۱- ویزای A یا ویزای ترانزیت : مسافر حق خارج شدن از فرودگاه را ندارد و فقط می تواند در یکی از فرودگاههای شنگن هواپیمای خود را عوض کرده و رهسپار کشوری در خارج از شنگن گردد. مثلاً فردی ایرانی دارای اقامت یا ویزای آمریکا که در فرودگاه یکی از کشورهای شنگن بتواند هواپیمای خود را به مقصد آمریکا عوض کند.

۲- ویزای B یا ویزای عبور : مسافر فقط حق دارد از فرودگاه خارج شده و از شنگن به عنوان منطقه ی عبور استفاده کرده تا از طریق زمینی خود را به کشور دیگر غیرشنگن برساند. مسافر حق توقف غیرضروری در شنگن را ندارد. بطور مثال یک ایرانی مقیم روسیه که عازم ترکیه است از طریق مرز زمینی وارد شنگن شده و بصورت عبوری از طریق زمینی خود را به ترکیه برساند.

۳- ویزای C یا ویزای بازدید : معمولا نوع ویزایی که اکثر ایرانیان نیز با آن وارد شنگن می شوند این نوع ویزا می باشد. حداکثر دارای ۹۰ روز اعتبار و حداکثر ۹۰ روز «روزهای مجاز» می باشد.

۴- ویزای C یا ویزای بلند مدت  چند بار ورود :  معمولا برای اشخاصی مانند تجار و … صادر می شود که به دلایل ویژه مثل بازرگانی مجبورند در طی سال بارها به شنگن وارد و از آن خارج شوند. مدت اعتبار اين  ویزا تا چهار  سال  مي تواند باشد  در كل نصف مدت زمان ويزا را ميتوانند در كشورهاي حوزه شينگن ماند و لي در هر بار  كمتر از ۹۰ روز .

۵- ويزاي نوع D كه اقامت محسوب مي شود به اندازه تاريخ ويزا مي توان در حوزه شينگن ماند.

در صورت تمایل شما می توانید از پکیج اقدام برای ویزای شینگن ما استفاده نمایید.

پکیج شامل: وقت سفارت ، رزرو بلیط ، رزرو هتل و بیمه مسافرتی سامان

 


پاسخ دهید

توجه توجه

تور ویژه

Photo Gallery

تاريخ شمسي